I speak English
with VoiceThreadForløbet er struktureret således, at du som lærer laver en VoiceThread med en række billeder inden for en bestemt kategori eks. animals, numbers, food osv. Du kan stille en række spørgsmål til billederne som f.eks. “What do you see on this picture?” Eleverne skal nu besvare spørgsmålet ved at bruge mikrofonen og tvinges dermed til at TALE engelsk.
Formålet med dette forløb er at få eleverne til at tale engelsk. Ved at anvende VoiceThread er den enkelte elev ikke eksponeret for resten af klassen, når vedkommende udtaler de engelske ord. Eleven kan øve sig på svaret, inden han/hun indtaler svaret. Svaret kan slettes og tages om, hvis udtalen ikke var tilfredsstillende.
Forløbet er super nemt at komme i gang med både for dig som lærer og for eleverne. De enkelte VoiceThreads kan laves på ganske få minutter og det er nemt at finde sjove og inspirerende billeder fx på Flickr.
Rigtig god fornøjelse

Egnelsk 1.-4. kl.
Kommunikation
Eleven kan udvise mod ved at deltage aktivt i sproglige aktiviteter
Teknisk
Det er en forudsætning for forløbet, at du har oprettet enten en afleveringskanal eller en præsentationskanal.
Inden forløbet sættes i gang opretter du en VoiceThread. Du kan fx nemt bygge den op med medier fra Skoletube eller med indhold fra Flickr. Indtal et par spørgsmål til dine sider, og så er materialet klar til brug. Som en sidste finpudsning, kan du indstille hvordan eleverne må kommentere, og udgive din VoiceThread til klassens kanal.
Herefter kan eleverne arbejde med opgaven sådan her.
Fagligt
Sørg for at lave opgaver, der bygger på de temaer og ord, som I har arbejdet i timerne.
Eksempel
Aktiviteten trin for trin
Når du er færdig med at oprette en VoiceThread (se afsnittet Forberedelse herover), er I klar.
Eleverne går sammen to og to.
Eleverne besøger klassens kanal og besvarer nu spørgsmålene mundtligt ved at anvende mikrofonen på deres computer. De kan derudover vælge at tegne imens, de taler.
Mens eleverne arbejder, kan du fint følge med i hvad der kommer af nye kommentarer.