Ordklasser
med PadletDet foregår ved at alle elever i klassen arbejder i den samme Padlet, hvorved der kommer så mange eksempler på hvad navneord er, og hvordan denne ordklasse skal bøjes.
Man kan også vælge at mindre grupper laver en fælles Padlet, som til sidst lægges på klassens kanal.

Dansk 3.-4. kl.
Fremstilling
“Eleven har viden om morfemer, ordklasser, lydfølgeregler og opslagsteknologier”.
Teknisk
Det er en forudsætning for forløbet, at du har oprettet en klasse/præsentationskanal.
Har du ikke arbejdet med værktøjet Padlet før, se da de grundlæggende programtekniske videovejledninger om programmet her.
Fagligt
Klassen skal have arbejdet med hvad der kendetegner et navneord, samt hvordan disse bøjes.
Eksempel
Aktiviteten trin for trin
Læreren opretter Padletten
Læreren opretter en Padlet til klassens kanal.
Eleverne går ind på klassens kanal, hvorfra eleverne direkte kan skrive i denne.
Eleverne opretter selv Padletten
Èn fra hver gruppe opretter en Padlet og udgiver den i klassens kanal.
De andre elever i gruppen finder denne Padlet på klassens kanal, hvorfra eleverne direkte kan skrive i denne.